Followers

Selamat datang

Anda berada dalam blog Mencari Ilmu

05 September 2009

Tazkirah Ramadhan





Program tetap pelajar sesi petang sepanjang bulan Ramadhan ialah Tadarrus Al Quran sebelum Zohor dan Tazkirah ketika waktu rehat. Penglibatan guru-guru sebagai pemantau semasa tadarrus sangat menggembirakan saya. Saya sendiri di amanahkan memenuhi slot tazkirah. Saya manafaatkan dengan sedikit info Islami dan kuiz mudah.

Suntikan ilmu secara santai itu nampaknya menarik minat pelajar yang tidak sabar menunggu waktu rehat. Disamping dapat mendengar tazkirah, mereka berpeluang mendapat hadiah berupa RM1 untuk setiap jawapan kuiz.

Program yang disusun oleh Ustazah Azizah dan PK Petang itu sangat penting dalam usaha menggalakkan 'budaya Ilmu'.

Terdapat pelajar yang datang berjumpa saya bertanyakan topik yang akan saya bawakan dalam tazkirah pada hari itu. Bila saya tanyakan sebabnya, mereka menjelaskan bila tahu topiknya, boleh baca dahulu, agar senang jawab soalan kuiz.

No comments:

Post a Comment