Followers

Selamat datang

Anda berada dalam blog Mencari Ilmu

21 May 2009

Selamat menghadapi peperiksaan

Selama 2 minggu anak didik saya akan menghadapi peperiksaan Pertengahan Tahun. Ramai yang datang berjumpa saya minta restu dan doa dari saya. Sebenarnya saya sentiasa mendoakan kejayaan kalian semua.

Pelajar kelas saya juga datang bertanya saya apa hadiah untuk Hari Guru pada saya. Soalan itu sangat tepat pada masanya. Saya tegaskan kepada mereka, saya tidak mahu hadiah berbentuk kebendaan. Hadiah yang paling bererti pada saya adalah kejayaan mereka dalam semua bidang. Paling hampir ialah kejayaan mereka dalam peperiksaan yang mereka sedang hadapi.

Sepanjang masa ini, saya harap penumpuan diberikan untuk menghadapi peperiksaaan. Jangan ada yang bangun lambat kerana keluar malam bersama kawan-kawan.

Di samping mendapat restu guru, doa ibubapa juga sangat penting. Sebelum datang ke sekolah jangn minta duit belanja sekolah sahaja. Jumpa mereka dan kucup tangan ibu dan bapa pohon doa dan restu mereka.

Insya Allah kejayaan bersama mereka yang berusaha, berdoa dan bertawakkal.

No comments:

Post a Comment