Followers

Selamat datang

Anda berada dalam blog Mencari Ilmu

29 April 2009

Anak didik, anak sendiri.



Hari ini saya kembali ke sekolah setelah hampir 2 minggu terlibat dengan latihan pusat dan pertandingan Bola Baling MSS Perak.
Rupanyan bukan sahaja pelajar merindukan saya, ada juga guru yang bersungut kerana terasa lama tidak berjumpa saya.

"Rindu ke?'
"Issh..Ni haa, senarai program untuk kamu,... ni pulak jadual mid year exam!"
Adusss...kerja yang bertimbun kembali daa!!

Dalam pada itu, saya terkejut dengan beberapa kes kecurian melibatkan pelajar yang saya kenali . Salah seorangnya anak kawan saya. Kawan saya itu sangat sopan dan mengambil berat tentang pendidikan agama anak-anaknya. Tidak hairan bila masuk waktu solat, anak kawan saya itulah yang melaungkan azan di surau sekolah. Bila pulang, dia juga bergilir membaca doa selepas perhimpunan sekolah. Bila mendengar anak kawan saya itu terlibat dengan kes kecurian , saya kaget!

Saya jadi risau dan bimbang perkara seperti itu berlaku kepada anak-anak saya. Hanya doa dipanjatkan.

No comments:

Post a Comment