Followers

Selamat datang

Anda berada dalam blog Mencari Ilmu

16 October 2009

Bonda patah kaki

Pada minggu lepas, saya bergegas pulang ke kampung apabila adik menelefon memberitahu ibu jatuh dan patah kaki kiri. Saya tidak sabar untuk pulang segera mengenangkan nasib ibu. Saya mengharapkan adik beradik yang terdekat membawa ibu ke hospital. Berita perkembangan kesihatan ibu saya ikuti melalui sms.

Bila saya sampai ke rumah, saya lihat kaki ibu telah siap disimen. Saya peluk dan mencium ibu kerana lambat sampai. Di wajah ibu saya lihat kesedihan yang menyelubungi diri. Saya pujuknya dengan memicit kaki kanannya yang lenguh kerana tidak dapat bergerak.

"Ini ujian Allah...bila Allah sayang kita, kita akan menerima ujian." pujuk saya.

Saya mengucapkan terima kasih kepada saudara saya dan ipar yang turut membantu. Ramai saudara -mara yang jauh dan dekat datang menziarahi ibu. Kunjungan yang tidak putus-putus itu meletihkan ibu. Saya lihat dia terhibur dengan kedatangan mereka. Ikatan kekeluargaan semakin kuat.

No comments:

Post a Comment