Followers

Selamat datang

Anda berada dalam blog Mencari Ilmu

22 October 2009

Tetamu dari Kedah

Guru-guru menjamu selera

Melawat bilik kuliah. Fuh! teringat masa kat u dulu....!

Ketua rombongan menyantuni sahabat

Sesi wajib sebagai bukti lawatan!...pastikan nampak tag Seri Kampar tu yea!

Terima kasih semua...ucapan Pengetua, Tn Hj Soriahidayat.

Semalam sekolah saya menerima pelawat yang terdiri daripada guru-guru tingkatan enam dari SMK Labu Besar Kulim dan SMK Sg Kob, Kulim, Kedah. Rombongan itu diketuai oleh Pn Sarabanu bt Mamat, PK SMK Labu Besar. Rombongan itu datang untuk meninjau perlaksanaan kelas Tingkatan Enam yang mengalami perubahan besar ekoran penstrukturan semula kelas Pra- Universiti itu. Seri Kampar yang telah memulakan perubahan sejak ambilan 2009 dimana pelajar dan guru tingkatan Enam menyambung sesi tengahari dengan seminar , kolokium dan aktiviti ko-kurikulum sehingga 4 petang.

Sesi Taklimat yang dibuat oleh En Abd Kadir, Guru kanan Ko-Kurikulum Tingkatan Enam dan En Lim Kay Cheong , Guru Bidang Teknik dan Vokasional bermula dari jam 11 pagi hingga 1 tengahari. Banyak soalan yang dikemukakan hingga majlis berlarutan panjang.

Selepas makan tengahari yang disertai Tuan Pengetua, Tn Hj Soriahidayat, beliau menyampai sedikit ucapan aluan dan penghargaan atas kepercayaan pelawat. Sesi lawatan diteruskan dengan meninjau prasarana sekolah seperti kemudahan bilik kuliah ala Universiti, Pusat sumber digital , bilik pentadbir tingkatan enam dan kelas-kelas tingkatan enam. Majlis di akhiri dengan sesi fotografi.

No comments:

Post a Comment