Followers

Selamat datang

Anda berada dalam blog Mencari Ilmu

05 October 2009

Cikgu Idris bertukar

En Kadir PK F6 susah melepaskan En Idris!

Ustazah Hjh Wan Rusnaniah menyampaikan hadiah
dari Guru-Guru sesi petang dan Staff Pejabat


En Idris menyampaikan ucapan aluan di sekolah baru.

Pentadbiran Seri Kampar akan berwajah baru. Di samping pengetua baru yang hansome, tempat PK 1 juga bakal di isi oleh muka baru. PK 1 yang lama, En Idris telah dinaikan pangkat menjadi pengetua di SMK Dato' Panglima Perang kiri, Tapah Road. Beliau bukan pergi berperang..... tetapi mengembangkan kerjaya!

Majlis meraikan En Idris di adakan pada hari ini. Ia dimulakan dengan majlis ucapan di Dewan Besar, penyampaian hadiah dan cenderamata diikuti dengan jamuan perpisahan di kantin.

Kemuadian beliau di arak dengan kereta mewah bersama rombongan guru dan pentadbir dari Seri Kampar ke sekolah baru. Acara menghantar pengetua ke sekolah baru ini nampaknya menjadi budaya baru yang sangat menarik. Jika bulan lepas, rombongan Guru-guru dari SMK TIWA, Bt Gajah menghantar pengetua mereka ke Seri Kampar, kini amalan itu dibuat di Seri Kampar pulak. Di samping dapat mengenali rakan guru di sekolah baru, ia akan menjadi jambatan untuk terus menjalin hubungan profesional.

Kehilangan En Idris amat terasa sekali kerana sumbangan besarnya terhadap kemajuan sekolah dalam bidang akademik dan ko-kurikulum. Seingat saya, En Idris bertukar dari SMK Kampar sebagai Penyelia petang di Seri Kampar. Kemudian bintangnya cerah apabila mendaki hieraki jawatan di Seri kampar hingga bergelar Penolong Kanan. Beliau sangat aktif bersukan dan sangat hebat di gelanggng badminton. Pasangan regunya yang sukar dikalahkan ialah Sir Azhar. Beliau juga pernah bersama saya bermain futsal. Seperti bintang sukan yang hebat juga , beliau berehat setelah mengalami kecederaan . Saya tak pasti kecederaan di kaki atau di pinggang. Mungkin Sir Azhar boleh pastikan!

Kerana minatnya yang mendalam itu beliau sering bertanya khabar,turun padang melihat perlawanan penting membuatkan saya bersemangat apabila membawa pasukan sekolah bertanding di luar.

Dalam bidang akademik, ketrampilan En Idris tidak dapat disangkal lagi. Bersama-sama Pn Hjh Rohani dan Allahyarham En Azman Hussien, yang diganti dengan En Yahya, beliau membawa Seri Kampar ke arah kecemerlangan hingga mendapat pengiktirafan ISO. Antara kenangan manis bersama beliau ialah apabila pelajar Seri Kampar terkenal sebagai pelajar terbaik STPM peringkat kebangsaan.

No comments:

Post a Comment