Followers

Selamat datang

Anda berada dalam blog Mencari Ilmu

09 October 2009

Jamuan Hari Raya Sesi Petang


Majlis Jamuan Hari raya yang diadakan pada sesi petang ini adalah sumbangan guru-guru sandaran yang dapat gaji backdated dan staff sesi petang. Alhamdulillah. Dapat rasa lemang lemak manis buatan Cikgu Mansor. Saya siap order 2 batang untuk di bawa pulang ke kampung.

Apa yang menarikya ialah kehadiran mantan pengetua, Hjah Rohani yang datang bersama suaminya. Sempat juga saya berborak dengan suami beliau.

"Dua-dua udah pencen..buat apa sekarang?" Saya memulakan bicara.

"Ada kebun ... tanam pokok skit..". Ujar beliau.

"Tanam kelapa sawit ke?" Tuan Hj Soriahidayat, pengetua baru saya cuba menduga.

" Getah". Katanya.

"Ha..kalo dekat lebuhraya takleh menoreh esok!" saya cuba buat kelakar. Tn Hj Soria udah mencium kelakar tu...

" Nanti orang nak pi menoreh akan patah balik!" katanya.

"Naper?" Tanya suami Pn Hjh Rohani

" Sebab ada signboard DILARANG MEMOTONG!", Ujar beliau diikuti dengan deraian ketawa...

Tetamu lain hairan melihat kami ketawa sambil menikmati lemang dan buah rambutan.



No comments:

Post a Comment