Followers

Selamat datang

Anda berada dalam blog Mencari Ilmu

08 October 2009

Latihan Bola Sepak

Sesi mengendurkan kaki.


Bersama rakan sepasukan.. Cikgu Rafidi dan Cikgu Ayob

Petang tadi saya menyertai pasukan bola sepak PSKPP Daerah Kinta Selatan untuk latihan kali pertama di SMK Sentosa, Bandar Baru Kampar. Latihan itu adalah sebahagian dari persiapan PPD Kinta Selatan untuk menyediakan pasukan ke Pertandingan Sukan Pegawai Pendidikan Perak. Pertandingan peringkat negeri akan di adakan di padang ITM Seri Iskandar, Bota pada 13 - 15 November 2009.

Sudah lama saya tidak turun padang yang besar untuk bermain bolasepak 11 sepasukan. Sebelum Ramadhan saya ada juga menyertai Pertandingn Futsal dan pasukan saya menjadi Johan. Gelanggang Futsal yang kecil sesuai untuk saya yang sudah berumur. Tempoh masa bermain juga pendek dan pemain boleh keluar masuk untuk berehat.

Apabila bermain di padang yang besar, ramai kawan-kawan saya yang pancit. Saya juga rasa amat letih tetapi menyembunyikan keletihan itu kerana malu kepada pemain yang lebih berumur. Kami hanya bermain setengah jam sahaja kerana ramai yang tidak dapat meneruskan permainan.

Selesai bermain Cikgu Ayub mengajak pemain membuat cooling down. Saya menyertai beliau setelah beliau berleter. ." Masa bawa pasukan sekolah, riuh cikgu marah bebudak yang tak buat cooling down...nanti sakit, sapa susah? Isteri korang jugak!!".

Rasanya betul cakap cikgu Ayub. Ingatkan malam ini saya pasti tidur awal kerana keletihan. Tetapi sebaliknya pulak, saya rasa segar dan bersemangat!

No comments:

Post a Comment