Followers

Selamat datang

Anda berada dalam blog Mencari Ilmu

07 October 2009

Ziarah kematian isteri sahabat

Cikgu Sabri Harun.


Pagi ini saya dikejutkan dengan berita kematian isteri sahabat saya, cikgu Sabri Harun dari SMK Malim Nawar. Isterinya, Cikgu Faridah berumur 45 tahun telah lama mengidap penyakit barah. Beliau mengambil cuti sejak bulan April untuk mendapatkan rawatan di Kuala Lumpur.

Kira-kira pukul 11.00 malam tadi keadaan Cikgu Faridah agak tenat dan dikejarkan ke Hospital Ipoh. Kira-kira pukul 3 pagi beliau tidak sedarkan diri dan menghembus nafas yang terakhir 2 jam kemudian.

Allahyarham yang mengajar di SK Methodist Malim Nawar meninggalkan 3 orang anak.Anak kecil berusia 9 tahun dan anak ketiga berusia 13 tahun. Anak kedua mereka, Mohd Syafik telah pergi lebih dahulu dalam kemalangan jalanraya dua tahun lepas . Semoga Cikgu Sabri tabah menerima ketentuan tuhan ini.

Ketika saya bersama-sama Cikgu Sabri bertugas sebagai Pengadil Bola Baling MSS Perak di Slim River 4-5 tahun yang lalu, Mohd Syafik turut bermain untuk pasukan B12 tahun Kinta 2. Kematian Mohd Syafik meninggalkan kesan yang mendalam kepada Cikgu Sabri. Beliau yang juga Bendahari Persatuan Bola Baling daerah tidak lagi aktif dalam persatuan.

Ketika saya menziarahi keluarga En Sabri, anak sulung beliau yang sedang menuntut di Universiti Malaysia Perlis belum tiba lagi. Jenazah akan dikebumikan selepas ketibaan anak sulung beliau kira-kira pukul 2 petang.

Semoga rohnya di cucuri rahmat dan ditempatkan bersama-sama dengan orang-orang yang bertaqwa. Al fatihah.

No comments:

Post a Comment